

Edward de Maesschalck is ook voorzitter van de afgestudeerde historici van Leuven. In 2003 verscheen eveneens bij Davidsfonds/Leuven zijn boek Overleven in de revolutietijd over de getuigenis van pruikenmaker en later postbode J.B. de geschiedenis van België, de Bond van grote en jonge gezinnen, het Davidsfonds en ook een roman over de laatste levensjaren van zijn overleden vrouw (Sterven is een kunst). Zijn belangstelling blijft daarbij steeds uitgaan naar historische programma’s, zowel documentaires (‘Histories’, ‘Het Derde Oog’) als historische fictie.Īls auteur schreef hij heel wat historische boeken over o.a. In 1996 werd hij programma-adviseur voor TV2, later Canvas. Leuven, daarna werd hij programmamaker voor de Openbare Omroep.

Jan De Maesschalck joined the gallery in 2002.Edward de Maesschalck (Leuven, 1946) studeerde geschiedenis in Leuven en Parijs en behaalde een doctoraat Wijsbegeerte en Letteren in 1977.

Guislain in Ghent, De Warande in Turnhout, the Museum of Ixelles and the Centre for Fine Arts in Brussels. Previously, he has exhibited works at the Phoenix Art Museum, Mu.ZEE in Ostend, Museum Dr. Edward De Maesschalck has 16 books on Goodreads with 674 ratings. Jan De Maesschalck was invited in 2015 for a solo exhibition during the Münsterland Festival in Billerbeck. Davidsfonds 1875-2000 by MAESSCHALCK, EDWARD DE & VINTS, LUC and a great selection of related books, art and collectibles available now at. The settings and images often give an impression of melancholy and intimacy, but are also influenced by Belgian surrealism. The paintings also reveal the artist's fascination with light and shadow and notable architectural spaces. There are 500+ professionals named 'De Maesschalck', who use LinkedIn to exchange information, ideas, and opportunities. Subsequently De Maesschalck chooses specific fragments from these pictures to create his own image. View the profiles of professionals named 'De Maesschalck' on LinkedIn. The images of the figures he portrays have been taken from the media and not from live models. He often depicts isolated women that seem withdrawn from daily routines and absorbed in their activities. etina (cs) Deutsch (de) English (en) Español (es). Nowadays he maintains the precision and the speed of the drawing in the creation of his paintings and because of his use of acrylic paint. De Graven van Vlaanderen, 861-1384 by Edward de Maesschalck, 2012, Davidsfonds Uitgeverij edition, in Dutch. He started his career as a draughtsman for different newspapers and (art) magazines.

Jan De Maesschalck is a Belgian figurative painter who observes, selects, interprets and fantasises.
